کوالیتی استریت

توسط
دوست داشتن2

مکینتاش یک شرکت تولید کنندۀ شیرینی و شکلات است که در ابتدا با تافی‌های خود معروف شد.

این شرکت در آغاز توسط جان مکینتاش که در سال‌های 1868 تا 1920 زندگی می‌کرده و همسرش ویولت که با اندوخته 100 پوندی خود در سال 1890 یک مغازه قنادی را در شهر هالیفکس استان یورک شایر انگلستان خریدند، بنا نهاده شد. همسر وی در آن سال‌ها به عنوان دستیار در یک قنادی مشغول به کار بود و پس از خرید مغازه، این دو برای جذب مشتری تصمیم به تولید یک نوع تافی خاص کردند. ویولت با تغییر در دستور تهیۀ تافی سنتی و ادغام باتر اسکاچ انگلیسی و کارامل نرم امریکایی، تافی تحت نام مکینتاش عرضه کردند که با استقبال خوبی مواجه شد. پس از موفقیت تافی مکینتاش، آن‌ها در سال 1894 کسب و کار خود را فراتر از منطقه هالیفکس گسترش دادند و مفهوم جدیدی را از تافی به غیر از آنچه تا آن روز وجود داشت، ارائه کردند.

آن‌ها برای تغییر مقیاس کسب و کار خود از خرده فروش به عمده فروش، یک کارگاه تولیدی کوچک در خیابان بوند هالیفاکس خریداری کردند و بعدها در سال 1895 کارگاه بزرگتری در خیابان هوپ خریدند تا بتوانند در مقیاس بالا و صنعتی محصولات خود را تولید و عرضه کنند. در سال 1899 آن‌ها با افزایش سرمایه به میزان 11000 پوند شرکت مکینتاش با مسئولیت محدود را ثبت و کرده و در ادامه با گرفتن یک وام 4000 پوندی یک کارگاه جدید در خیابان کویین تاسیس کردند. در سال 1909 کارگاه جدید آنها در آتش سوزی از بین رفت ولی بیمه خسارت انها را پرداخت کرد و با آن سرمایه، آن‌ها هم کارگاه سوخته شده را بازسازی کردند هم مکان دیگری را خریداری کردند و در سال 1912 تولید شکلات را نیز آغاز کردند.

در سال 1904 مکینتاش اولین کارخانه خود را در آمریکا تاسیس کرد، ولی خیلی زود با شکست مواجه شد. با این وجود آن‌ها دست از تلاش بر نداشته و در سال 1906 کارخانه‌ای در شهر دوسلدورف آلمان افتتاح کردند. در سال 1914 بود که آن‌ها فعالیت خود را در استرالیا و کانادا گسترش دادند؛ به طوری که شرکت با حدود 1000 کارمند به فعالیت خود ادامه می‌داد. کمی بعد و در خلال جنگ جهانی اول، کارخانۀ آن‌ها در آلمان مجبور به تعدیل نیرو و محدود شدن تولید شد و نیروهای خود را به کمتر از 250 نفر تقلیل داد.

مکینتاش متوجه قدرت و ارزش بازاریابی و پابلیسیتی شده بود و شروع به تبلیغ تافی خود کرد. او تبلیغات خود جهت جذب بازار کارگرانی که در آخر هفته و بعد از ظهر به دنبال استراحت بودند، معطوف کرد و توانست فروش خوبی را از طریق کارگرانی که حقوق خود را در پایان هفته گرفته بوده و به دنبال داشتن یک آخر هفته خوب بودند، داشته باشد. در سال 1896 او خود را به شاه تافی ملقب کرد و محصول خود را شاه همۀ تافی‌ها نام نهاد و همین فعالیت ها سبب شد که در مجلات و روزنامه ها دربارۀ مکینتاش و تافی‌هایش مقالات، تصاویر و گرافیک‌هایی چاپ شود.

پس از مرگ جان مکینتاش در سال 1920، بزرگترین پسرش هارولد مسئولیت شرکت را بر عهده گرفت و شرکت در سال 1921 به جان مکینتاش و پسران تغییر نام داد و همراه با برادرش داگلاس به اداره شرکت پرداختند. در همان سال‌ها کمپین تبلیغاتی جالبی اجرا شد که در آن یک سری از کارتون‌ها در روزنامه ملی به چاپ رسید که با نام شهر تافی مشهور شد و در حقیقت مکینتاش و هالی فاکس به شهر تافی مشهور گشت.

در سال 1931 مکینتاش مجددا فعالیت خود را در ایالات متحد آمریکا شروع کرد و در سال 1932 بود که هارولد شرکت شکلات سازی کالی را از کمپانی بزرگ یونیلیور خریداری کرد تا بتواند در زمینه شکلات نیز فعالیت خود را گسترش دهد. اینجا دربارۀ برخی از فواید شگفت انگیز شکلات بخوانید.

از محصولات معروف شرکت مکینتاش می توان به کوالیتی استریت که در سال 1936 عرضه شد، رولو که در سال 1938 تولید گشت ، کارامک و همچنین تافی کریسپ اشاره کرد.

در سال 1969 این شرکت با شرکت با شرکت رون تری ادغام شد و نهایتا در سال 1988 شرکت معروف نستله آن را خریداری کرد و امروزه شکلات‌هایی که با همان برندها و کیفیت‌های قبلی ولی تحت برند مادر نستله به بازار ارائه می شوند.

منبع:maisonchocolat.persianblog.ir

محصولات مرتبط: QUALITY STREET

گروه خبری تنقلات

محصولات مرتبط
اتمام موجودی
1,190,000 تومان
شکلات کادویی و پذیرایی 2 کیلوگرمی  Nestle Quality street- شکلات کادویی و پذیرایی کوالیتی استریت نستله جعبه فلزی حاوی 11 نوع شکلات و تافی با طعم های مختلف
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پشتیبانی : 88973767-021

حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم