OREO بیسکویتی یادآور دوران کودکی

توسط
دوست داشتن0

Oreo نوعی از شیرینی است به این شکل که دو عدد ویفر (شیرینی پنجره‌ای) شکلاتی، با خامه‌ای شیرین که بین آن‌ها پر شده به هم چسبیده‌اند. این شیرینی، از سال ١٩١٢ که خود را معرفی کرده است تا کنون، بهترین فروش را در آمریکا داشته است.

علامت تجاری شیرینی Oreo

بیسکوئیت Oreo اولین بار توسط (National Biscuit Company که امروزه به Nabisco معروف است) در سال ١٩١٢ در کارخانه Manhattan ،Chelsea تولید شد و توسعه پیدا کرد. بیسکوئیت Oreo در ١٩٢١ به ساندویچ Oreo تغییر نام داد و در ١٩٢۴ طراحی جدیدی خود را معرفی کرد. اما در ١٩۴٨ ساندویچ Oreo دوباره تغییر نام داد. این بار ساندویچ خامه‌ای Oreo؛ و تغییر نام دیگری در ١٩٧۴ اتفاق افتاد. این بار ساندویچ شکلاتی Oreo. شیرینی Oreo مدرن توسط Porcello توسعه پیدا کرد. یکی از اقدامات او، ایجاد خط تولید شیرینی Oreo بود که با شکلات سفید و شکلات تلخ پوشیده شده است.

ریشه‌یابی

ریشه اسم Oreo بر کسی آشکار نیست. اما نظریه‌هایی مبنی بر این‌که: از کلمهٔ فرانسوی Or به معنی طلا یا از کلمهٔ یونانی oreo به معنی زیبا، خوب برگرفته‌شده است، وجود دارد. همچنین عده‌ای بر این باورند که اسم این شیرینی Oreo است چون کلمه‌ای کوتاه با تلفظی راحت می‌باشد.

وب‌سایت Oreo انگلیسی تفاوت‌های اندکی را در مواد اولیه نسبت به تولیدات آمریکایی ارائه می‌دهد. برخلاف نسخهٔ امریکایی، شیرینی‌های Oreo اصل انگلیسی از پودر Whey (نوعی پروتئین شیر) ساخته می‌شود که برای کسانی که از خوردن محصولات لبنی امتناع می‌کنند و همین‌طور گیاه‌خواران مناسب نیست.

شیرینی Oreo در سایزهای مختلفی تولید می‌شود. کوچک، معمولی و بزرگ. که سایز بزرگان در ١٩٧۴ به بازار آمد. که دو برابر خامه دارد. خامهٔ این شیرینی معمولاً با طعم‌هایی مثل کرهٔ بادام‌زمینی، شکلات، نعنا ارائه می‌شود. سایز بزرگ این شیرینی چیزی حدود ٢۵٠ کالری و ١٣ گرم چربی دارد.

در آوریل ٢٠١١، Oreo نوع خاص و تازه‌ای از شیرینی‌های خود را با خامه‌ای آبی ارائه کرد. در تابستان ٢٠١١ شکل تازه‌ای از Oreo وارد بازار آمریکا شد. سه عدد ویفر با دو لایه خامه، که یکی از لایه‌ها خامهٔ شکلاتی و دیگری وانیلی بود.

این شیرینی نیز خود به تنهایی کاربرد زیادی در درست کردن انواع شیرینی‌ها، کیک‌ها، بستنی، ترافل، چیزکیک و غیره دارد به نحوی که از پودر شدن قسمت بیسکوئیتی آن و طعم خاص آن استفاده‌های زیادی می‌شود. به عنوان مثال برای قسمت پایه و ترد چیزکیک که مخلوطی از بیسکوئیت و کره است، از oreo استفاده می‌کنند.

منبع : www.fidilio.com

گروه خبری تنقلات

 

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پشتیبانی : 88973767-021

حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم