دانستنی های سالم: تفاوت No sugar و No sugar added

توسط
دوست داشتن1

احتمالا تا کنون شما هم به یکی از عبارات No added sugarو Sugar free به معنای بدون شکر اضافی و بدون شکر برخورد کرده‌اید. شاید تصور کنید این دو هیچ تفاوتی با هم ندارند و در اصل دو عبارت با یک معنی هستند، اما این‌گونه نیست. در این مقاله شما را با تفاوت‌های آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

بدون شکر اضافی/No Added Suger

میوه‌ها، سبزیجات و حتی برخی از فرآورده‌های لبنی فقط چند نمونه از غذاهایی هستند که به طور طبیعی شیرین کننده دارند. بنابراین اگر تولیدکننده‌ای از این مواد در محتویات محصولات خود استفاده کند، می­‌توان از عبارت No added sugar برای آن محصول استفاده کرد.

براساس سازمان غذا، دارو و بهداشت جهانی، از عبارت "بدون شکر اضافی" روی محصول زمانی استفاده می‌شود که هیچ گونه شکر و یا مواد حاوی شکری در مراحل تولید آن استفاده نشده باشد. همچنین می­‌توان از این عبارت برای محصولاتی استفاده کرد که به صورت طبیعی و ذاتا دارای شکر هستند از جمله: عسل، شربت ذرت، شربت مالت، شربت نیشکر و ...

بدون شکر/Sugar Free

عبارت sugar free به این معنی نیست که محصول فاقد شکر است. طبق نظر قانون بهداشت جهانی، آن دسته از مواد غذایی که دارای کمتر از 0.5 گرم شکر هستند را می‌­توان جز محصولات بدون شکر دسته بندی کرد. این عنوان به هرگونه شکر از جمله شکر طبیعی یا مصنوعی نیز اطلاق می‌گردد. اگرچه نیم گرم از شکر بسیار ناچیز است، اما برای مصارف بالا و متعدد لازم است که این مطلب را در خاطر داشته باشید.

اکنون ممکن است این سوال پیش آید که کدام بهتر است؟ البته پاسخ آن به خود شما بستگی دارد که قند مصنوعی مصرف می‌کنید یا طبیعی. اما بهترین کار مطالعه دقیق جدول ارزش غذایی مربوط به هر محصول است. اطلاعاتی که بر روی لیبل هر محصول درج می­‌شود. در وهلۀ اول برای یافتن سالم‌ترین محصول ممکن است کمی گیچ کننده به نظر برسد اما داشتن درک صحیحی از واژه‌ها می‌تواند ما را در شناسایی بهتر این محصولات یاری کند.

 "بدون شکر" و "بدون شکر اضافی" دو عبارت پرکاربرد روی بسته بندی محصولات هستند که دارای معانی متفاوتی می‌باشند. .هیچ یک از این دو لزوما به معنی سلامت کامل محصولات نیست. و شما قطعا برای پی بردن به سلامت یک محصول به بررسی لیبل و اطلاعات کامل درج شده روی آن نیاز دارید.

برای درک کامل موضوع به این مثال توجه نمایید: در سایر کشورها روی برخی بستنی‌ها، عبارتNo Added Sugar” درج شده است. این بدان معنا است که محصول با شکر شیرین نشده است؛ اما لاکتوز که قند شیر است در آن موجود است. بنابراین این محصول بدون شکر نیست، این محصول بدون شکر اضافه است.

اگر علاقه دارید بیشتر در مورد انواع شکرها بخوانید، اینجا کلیک کنید.

لینک محصولات مرتبط: محصولات بدون قند

منبع: www.womenshealthmag.com

www.healthyeating.sfgate.com

ترجمه: گروه خبری تنقلات

 

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پشتیبانی : 88973767-021

حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم