کریستالی های شگفت انگیز

با توجه به افزایش روند چاقی در دنیا ، بسیاری از کارشناسان تغذیه و دانشمندان برای ایجاد بدنی سالم و وزنی ایده آل در میان مردم در تلاش  هستند. از آنجا که حذف شیرینی جات از رژیم غذایی برای اکثر مردم دشوار است ،آنها به  شیرین کننده های کم کالری دست پیدا کرده اند که می توان آن را جایگزین شکر کرد . از طرفی این شیرین کننده ها علاوه بر کمک به کاهش وزن برای بیماران دیابتی مناسب می باشد  تا بدین وسیله بتوانند میزان کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش دهند.

یکی از این شیرین کننده های کم کالری سوکرالوز است .مطالب زیر به شما کمک می کند تا درباره این ماده بیشتر بدانید.

سوکرالوز شیرین کننده ای است که با افزودن آن به غذا یا نوشیدنی هیچ کالری و کربوهیدراتی در بدن ایجاد نمی شود. استفاده کردن از این شیرین کننده به جای شکر و دیگر شیرین کننده های پر کالری می تواند باعث کنترل و مدیریت تناسب اندام در کنار تغذیه مناسب و فعالیت های ورزشی شود.

فرآیند تولید سوکرالوز با نیشکر آغاز می شود اما نتیجه ی آن در پایان چیزی کاملا متفاوت با شکر است. به این ترتیب که سه اتم کلر را جایگزین سه گروه از هیدروژن-اکسیژن موجود در مولکول شکر می کنند. نتیجه این فرآیند یک ماده شیرین بدون کالری است.

سوکرالوز بر خلاف شکر، در بدن برای تولید انرژی به کالری تبدیل نمی شود.  سوکرالوز مصرفی در بدن جذب نشده و از بدن خارج میشود. سوکرالوز 600 بار شیرین تر از شکر است به گونه ای که می توان آن را به جای شکر و یا همراه با آن در پخت و پز نیز استفاده کرد.

این شیرین کننده توسط محققین مورد مطالعه قرار گرفته و طبق گزارشات و تحقیقاتی که بیش از 20سال روی این ماده انجام شده، محصولی کاملا بی ضرر و سلامت به شمار می آید.سازمان های دولتی در سراسر جهان، از جمله اداره غذا و دارو ایالات متحده (FDA) این موضوع را تایید کرده اند .

در این راستا، ممکن است سوالاتی برایتان به وجود بیاید که ما در ادامه به آن ها پاسخ خواهیم داد:

  • آیا سوکرالوز باعث اضافه وزن می شود؟

خیر، مطالعات انجام شده روی این ماده نشان می دهد این شیرین کننده بدون کالری نه تنها باعث اضافه وزن نمی شود بلکه شما می توانید از آن برای کاهش و کنترل وزن خود استفاده کنید. دانشمندان با تحقیق بر روی کودکانی که دچار اضافه وزن بودند به این نتیجه رسیدند که سوکرالوز به مرور زمان باعث کاهش وزن می شود.

  • آیا افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند می توانند از سوکرالوز در غذا و نوشیدنی هایشان استفاده کنند؟

بله، سوکرالوز هیچ تاثیری روی سطح قند خون و انسولین بیماران دیابتی نمی گذارد، بنابراین این ماده برای این بیماران مشکلی ایجاد نمی کند.

  • آیا سوکرالوز باعث پوسیدگی دندانها می شود؟

خیر، سوکرالوز باعث پوسیدگی دندانها نمی شود. باکتری های موجود روی سطح دندانها از شکستن سوکرالوز جلوگیری کرده در نتیجه اسیدی که باعث پوسیدگی دندان ها می شود تولید نخواهد شد.

  • آیا زنان باردار و شیرده می توانند از سوکرالوز استفاده کنند؟

بله، همه می توانند از این ماده استفاده کنند. تحقیقات نشان می دهد که سوکرالوز هیچ اثر مخربی روی زنان باردار و نوزادان آنها ندارد.

  • آیا سوکرالوز برای کودکان مضر است؟

خیر، هیچ شواهدی مبنی بر مضر بودن این ماده روی کودکان وجود ندارد، بلکه استفاده از سوکرالوز می تواند مشکل چاقی کودکان در حال رشد را به واسطه کاهش میزان کالری دریافتی از بین ببرد. شما می توانید با فراهم کردن مواد غذایی شیرین شده با سوکرالوز مانند شیر طعم دار، انواع دسر، ماست و... در کنار تامین کردن مواد معدنی کودکانتان میزان کالری دریافتی آنها را نیز کنترل کنید.

امروزه، سوکرالوز به یک عنصر اصلی در تغذیه افراد مبتلا به دیابت تبدیل شده و شرکت های تولید کننده مواد غذایی با استفاده از این ماده محصولاتی مناسب و مفید روانه بازار کردند. ضمن آنکه مبتلایان به دیابت می توانند بدون نگرانی از این محصولات استفاده کنند، مردم عادی نیز از فواید آن بهرمند خواهند شد.

 

ترجمه: ملیحه باغشاهی

منبع: www.foodinsight.org

محصولات مرتبط: شیرین کننده های بدون شکر تورابیکانا اسلیم

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پشتیبانی : 88973767-021

حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم