گندم سیاه چیست؟

توسط
دوست داشتن2

گندم سیاه، نامی که در ابتدا کمی گیج کننده به نظر می‌رسد. ممکن است بگویید از خانوادۀ گندم‌هاست ولی در اصل اینگونه نیست و هیچ ارتباطی با گندم ندارد؛ بلکه میوۀ گیاهی به نام ""Fagopyrum esculentum است و در دسته بندی‌ها جزو محصولات بدون گلوتن طبقه بندی می‌شود. گندم سیاه برای افرادی که رژیم خام خواری دارند، بسیار مناسب است.

استفاده از گندم سیاه در آشپزی

گندم سیاه بهترین گزینه برای اضافه شدن به محصولات بدون گلوتن است تا کیفیت تغذیه‌ای آن‌ها را  بهبود دهد. از این دانه‌های مثلثی که به عنوان غلات شناخته می‌شود، برای تولید محصولات مختلفی چون رشته فرنگی، کرپ‌های مختلف و دیگر محصولات فاقد گلوتن استفاده می‌شود. برای آن دسته از افراد که مشتاق‌اند از رژیم غذایی خام خواری استفاده کنند، غلات و حبوبات گندم سیاه را می‌توان در دستورالعمل بسیاری از محصولات مانند: بیسکویت، کوکی ها، کیک، کراکر و سایر محصولات مانند نان گنجاند.

چگونه از گندم سیاه در وعده های غذایی استفاده کنیم:

از آرد گندم سیاه می‌توان در درست کردن کوکو و پنکیک استفاده کرد.

به عنوان مثال به جای آرد برنج، لوبیا ،ذرت و یا سویا می‌توان در موادی که فاقد گلوتن هستند برای درست کردن کوکی،کلوچه و یا نان از گندم سیاه استفاده کرد؛ همچنین می‌توان آن را به عنوان قوام دهنده به سوپ و یا خورشت اضافه کرد.

از غلات گندم سیاه در وعده‌های صبحانه و به عنوان سریال و هم چنین در تهیه سالاد نیز می‌توان استفاده کرد.

این غله همچنین برای قوام دادن غذا مناسب است و دارای چسبندگی می‌باشد. این محصول زمانی که خیس می‌شود حالتی ژلاتینی به خود می‌گیرد. خیساندن، شستشو و دوباره خشک کردن این غلات نیز باعث ترد شدنشان می‌شود.

ارزش غذایی گندم سیاه

تلاش برای یافتن فواید این محصول هنوز هم یکی از دغدغه‌های مهم دانشمندان تغذیه است. اما برخی از مزایای آن مانند از بین بردن علائم دیابت نوع 2 و فشار خون بالا ثابت شده است. گندم سیاه همچنین شامل "روتین" است که برای تقویت دیوارۀ مویرگی بسیار مناسب است. دانشمندان مواد غذایی، کشف کردند که گندم سیاه با پروتئینی که به اصطلاح به آن" available protein biologically" می‌گویند، غنی شده است و به این معنی است که دارای مجموعه‌ای متعادل از اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری است.

در آخر جالب است بدانید یک پیمانه از غلات گندم سیاه پخته شده، روزانه 17 گرم فیبر و 22 گرم از پروتئین مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند و بسیار مغذی و انرژی زاست.

منبع: www.celiac.com

ترجمه: ملیحه باغشاهی

گروه خبری تنقلات

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پشتیبانی : 88973767-021

حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم